Magazín Digital Media World sa rozprával s RV Krishnanem, Vice President of Graphics pre región APAC a Richardem Hewittem, General Manager pre Austráliu, o najväčších mediálnych inováciách, ktoré v nasledujúcich rokoch zmenia live produkciu, vrátane automatizácie, cloud produkcie, IP distribúcie, rozšírenej reality a umelej inteligencie.

Workflow riadený žurnalistami

Najdôležitejšou súčasťou žurnalistiky je vyprávanie príbehu. Vyvíja sa však, ako novinári vyprávajú svoje príbehy a kde ich diváci sledujú. Richard Hewitt a RV Krishnan hovorili o technikách vyprávania založených na Vizrt cloudu, ktoré majú potenciál premeniť spravodajské produkčné miestnosti na workflow riadený novinármi, ktorí potrebujú osloviť divákov na všetkých platformách.

Workflow riadený novinármi umožňuje byť kreatívnejší, rýchlejší a dodávať kompletné príbehy odkiaľkoľvek. Dá sa to vďaka použitiu cloudového systému uchovávajúceho mediálny obsah a softvéru, ktorý umožňuje prehliadať, vyhľadávať a znovu použiť obsah pre rôzne výstupy.

Vizrt už v tejto chvíli dáva novinárom možnosť používať nazbierané dáta vizuálne – napríklad pri použití grafického softvéru s informáciami o volebných štatistikách. Momentálne majú novinári mimo iného možnosť pracovať s videom v bežnom rozlíšení a formáte, pridávať 3D grafiku, publikovať svoje príbehy do sociálnych médií, na VOD platformách alebo na webových stránkach. Viz Story je relatívne nová aplikácia, ktorá dáva náhľady, prezentácie a obsah do rúk novinárov na miesto špecializovaného grafického tímu. Ďalej umožňuje adaptáciu dokončeného obsahu pre rôzne zariadenia a výstupy.

Viz Story je využívané pre najnovšie online správy, pretože vytvorenie nového príbehu pre niekoľko platforiem trvá len niekoľko minút. Vďaka templatom môžu novinári rýchle vytvárať obsah na sociálnych sieťach bez toho, aby bol porušený grafický vzhľad a štýl.

“Cloudové systémy sú veľmi užitočné pre vytváranie nástrojov a sprístupňovanie dát. Je však nutné myslieť na to, že sa stále vyvíjajú. V budúcnosti nás čaká ešte veľa zmien,” dodáva RV Krishnan.

Otvorená platforma

Ďalej tiež komentoval otvorenú platformu, ktorá je za všetkými produktami spoločnosti Vizrt a za ich kompatibilitou s HTML. “Softvéry spoločnosti Vizrt boli originálne vytvorené spôsobom, aby ich bolo možné integrovať so spravodajskými automatizačnými systémami, ktoré už existujú. V tejto chvíli sa HTML stalo základom pre webovú produkciu, tvorbu príbehov a grafiku. Všetky nástroje majú rovnaký základ a existujú na jednej platforme. Ak by to bolo nutné, je možné celú Vizrt platformu rozbehnúť v prehliadači.”

Napríklad Viz One, asset management software, má vstavaný HTML video prehrávač, ktorý podporuje produkcie založené na webe s presnými editačnými funkciami. Viz Story bolo vytvorené na rovnakej platforme, čo umožní ďalší progresívny vývoj softvérových komponentov. Produkty spoločnosti sú vytvorené tak, aby pracovali s riadiacimi systémami obsahu, CDN aj staršími a budúcimi online publikovanými nástrojmi.

„Vizrt sú vývojári softvéru, stojaci pred inými špecializáciami, ktoré spoločnosť teraz má,“ povedal RV Krishnan. „Všetky produkty sú založené na Viz Engine realtímovom grafickom renderery, kompozičnej platforme a video servery, Viz One média asset managementu a Viz Artistu, realtímové 3D grafike, modelovacom a animačnom nástroji a produkčnom designeru pre broadcast.“

Richard uviedol, že skutočnosť, že od apríla 2018 je Viz Artist bezplatným nástrojom, dáva priestor širšiemu okruhu užívateľov – hlavne novinárom – aby sa naučili, ako ho používať, aby vyhovel ich potrebám. Jedná sa o kľúčový softvér Vizrtu, ktorý návrhári používajú k vytvoreniu základnej geometrie a grafických fontov, konštruovaniu virtuálnych priestorov a navrhovaniu vlastných 3D animácií.

Jeho funkcie zahŕňajú globálne osvetlenie, natívnu podporu pre Substance materiály, Cinema 4D LiveLink a súbory zo všetkých hlavných 3D modelovacích aplikácii a tiež podporuje použitie videa v priebehu procesu tvorby – to znamená, že videa môžu byť použité ako súčasť scény alebo ako textúry mapované na geometrii pomocou UV súradníc. Viz Artist je schopný integrovať klipy akéhokoľvek rozlíšenia alebo živého videa ako súčasť scény.

Otvorenosť Viz Artistu spočíva v schopnosti skriptovať logiku scén a možnosti písať vlastné pluginy k vyriešeniu konkrétneho problému v pracovnom postupe. Ako súčasť integrovaného workflow návrhári vytvárajú scény vo Viz Artiste a sprístupňujú ich k použitiu ako šablóny v iných aplikáciách spoločnosti Vizrt – pre novinárov a produkčné tímy, ktoré vytvárajú online príbehy.

Flexibilita a rýchlosť v broadcaste

Flexibilita a rýchlosť v broadcaste nie sú novou témou, ale stále naberajú na význame, čiastočne preto, že štandardy sa stále vyvíjajú. RV Krishnan uviedol, že štandardy sú a budú rovnako kritické ako kedykoľvek predtým, ale tiež vidí v priemysle veľkú obozretnosť voči štandardom. Hoci sa zdá, že IP distribúcia sa stáva primárnym prostriedkom pre vysielanie videa, potrebujú súčasný broadcastri stavať infraštruktúru, ktorá streamuje IP video a grafiku v akomkoľvek formáte, pričom súčasne vytvárajú SDI signál pre on-air použitie.

Komponenty založené na technológii Viz Engine tvoria grafiku a video vo formátoch ako je MPEG-2, napr. 1080i / 25, 1080i / 29.97, 1080p / 30, 720p / 50 a ďalšie pre online, mobilný a live on-air aplikácie. V čase distribúcie sú videa a grafika na živo komponované pre veľkosť a rozlíšenie potrebné pre jednotlivé platformy, čo je nie len rýchlejšie, ale tiež otvára príležitosti pre vlastný branding a sponzoring naprieč platformami, bez toho aby sa čas spracovania predlžoval.

Nástroje spoločnosti Vizrt používajú IP streaming a automatickú detekciu a adaptáciu koncového zariadenia, aby obsah mohol byť distribuovaný kamkoľvek. Viz One umožňuje poskytovať obsah jak lineárnym prehrávaním, tak aj pre viac platforiem. Pretože dnes majú všetci diváci mobilné zariadenie, grafika musí byť zobrazená spôsobom, ktorý je ľahko zrozumiteľný pre každé zariadenie, či už je zobrazené na celej obrazovke alebo jej časti.

Vizrt priradí odpovedajúce merítko a design grafiky bez zmeny informácii – teda prevedie optimalizáciu výstupu pre koncového užívateľa.

Nová realita

Viz Engine je jedným z najflexibilnejších softvérov, ktorý je používaný v súčasnom vysielaní, čo je ilustrované tým, že používa moderný grafický hardvér a je schopný podporovať média v SD, HD, 4K / UHD a cloud rendering. Viz Engine renderuje 3D scény v reálnom čase, vytvára animácie v HD, 4K a vyšších rozlíšeniach. Môže byť nasadený v cloudu alebo inom virtualizovanom prostredí, v IP infraštruktúre alebo z dátového centra.

Vďaka schopnosti využiť konkurencieschopného a vysoko výkonného grafického hardvéru môžu tvorcovia používať Viz Engine ako grafickú vrstvu pre aplikácie, ktoré potrebujú interaktivitu a vysokú vierohodnosť grafického obsahu. Viz Engine môže tiež ísť v IBM cloudu, takže editori môžu používať grafický plug-in vytvorený Vizrtom v ich natívnom strihovom systéme pre prístup ku grafike bez špeciálneho Viz Engine hardvéru. Kombinácia API plug-inu a komunikačného protokolu ASCII vytvárajú základ pre rôzne aplikácie.

Otvorená konštrukcia Viz Engine umožnila veľký pokrok v rozšírenej realite (Augmented Reality). Jedna z mnohých zaujímavých prezentácii sa v minulom roku konala na IBC, kde Vizrt začal spolupracovať so spoločnosťou Ncam Technologies a Unreal Engine. Tieto tri spoločnosti vyvíjajú nástroje rozšírenej reality pre eSporty a dokážu kombinovať šablónovú grafiku a texty s herným a grafickým prostredím. Výsledkom je realisticky vyzerajúca grafika podporujúca vyprávanie príbehu v živom vysielaní.

Na expozičnom stánku na IBC bol predvedený realtímový prenos dát živého skeletonu pomocou motion capture technológie priamo do Viz Enginu, čo umožnilo interakciu prezentujúceho s interaktívnym AR 3D modelom. Pre kontrolu vzhľadu nových vlastností boli vytvorené nové deformačné nástroje kostry a pleti, ktoré sa kombinujú s fyzickým vykresľovaním. Funkcia HDR podporuje vo Viz Engine formáty HLG a PQ HDR a tiež je kompatibilná s formátom Sony S-Log3 HDR pre digitálne spracovanie.

Automatizácia

Ak sa pozrieme na vysielanie ako na business, automatizácia predstavuje príležitosť pre televízne spoločnosti prispôsobiť sa skutočnosti, že dynamika podnikania sa mení. Tradičné zavedené spoločnosti vnímajú nové ohrozenia, ako je OTT a poskytovanie internetových služieb. Cítia sa pod tlakom, aby poskytli rovnaké alebo väčšie množstvo obsahu na viacerých platformách, zatiaľ čo sa spoliehajú na rovnaký personál.

RV Krishnan hovorí: „Automatizácia tu zostane aj do budúcna. Jedná sa o nákladovo efektívne riešenie. Firmy považujú účinnosť za najlepšiu cestu dopredu. Musí však fungovať s minimom chýb, robiť viac s menej zdrojmi a zlepšovať návratnosť investícii pri každom produkte. Pokiaľ majú tradičné zariadenie, pýtajú sa, čo a koľko toho môže byť automatizované. „

Richard k tomu dodáva: „Rozširovanie počtu spracovávaných formátov vedie k záujmu o automatizáciu. Na jednej strane sú 4K kamery a ďalšie nové zdroje, a na strane druhej je potreba meniť média podľa miesta určenia. Spracovanie videa pri výstupe do rôznych formátov zahrňuje veľakrát opakované úkony, ktoré sú pracné a náchylné k chybám. „

Redakčný softvér spoločnosti Vizrt, Viz Opus a Viz Mosart, sú ďalšími príkladmi použitia šablón k automatizácii programovej schémy. Viz Mosart prevedie vstup do počítačového systému redakcie do príkazov pre pripojené systémy a zariadenie v štúdiu, zatiaľ čo producenti udržujú kontrolu nad poslednými aktualizáciami, systémovou integráciou a spracovaním v reálnom čase. Broadcaster vytvára opakovane použiteľné automatizačné šablóny tak, že jeden spravodajský skript môže byť vysielaný kdekoľvek, kedykoľvek z ľubovoľného štúdia.

Broadcasteri sa stávajú pružnejšími, reagujú rýchlejšie na udalosti a šetria náklady. V situáciách, kedy dochádza k novým udalostiam, môže obsluha automatizácie Viz Mosart vykonávať zmeny za behu pomocou systémových skratiek a nástrojov upravujúcich rundown. Pretože jeden centrálny operátor môže vytvárať šablóny používané vo viacerých štúdiách, operátori môžu pochádzať zo širšej skupiny užívateľov a to nie len technikov alebo ľudí pracujúcich ako tím.

Umelá inteligencia

Pokiaľ ide o umelú inteligenciu, boli reakcie Richarda a RV Krishnana opatrnejšie.

Richard povedal: „V týchto dňoch je obzvlášť dôležité sa rozhodnúť, kde dáva umelá inteligencia zmysel, kde to prinesie pridanú hodnotu. Napríklad práve teraz môže byť pridanou hodnotu systém pre správu obsahu a urýchlenie automatizácie úloh, ako je titulkovanie, ale je treba ju smerovať za obchodne orientovaným účelom. „

RV Krishnan tiež dodal: „Umelá inteligencia sa vyvíja postupne. Aktuálne sa opiera prevažne o metadáta. Vizrt zatiaľ nemá žiadne špecifické produkty založené na umelej inteligencii, ale keďže má otvorenú platformu, môže integrovať externé riešenie do súčasných produktov. „

Jedným z príkladov softvéru, ktorý do určitej miery využíva strojové učenie, je Viz Eclipse, ktorý vkladá cielené a regionálne špecifické reklamy do televíznych kanálov a potencionálne vytvára nové zdroje príjmu pre držiteľa práv prostredníctvom lokalizovanej reklamy. Eclipse nahradí súčasné reklamné plochy po stranách ihrísk virtuálnym značením v reálnom čase. Nemení samotné plochy alebo neovplyvňuje workflow produkcie, pretože trackovanie a kľúčovanie kamier je založené na analýze obrazu – z danej lokácie tak nemusia byť zhromažďované žiadne informácie.